Maak een website voor je bedrijf

Je website is belangrijk voor je bedrijf, toch kom ik heel veel ondernemers tegen die er niets mee doen. De website is niet af, ziet er slordig uit, is niet meer up to date of bestaat niet eens! Laatst werd ik gemaild door een bureau wat een behoorlijk prijzig product wilde verkopen aan mij. Toen ik vroeg naar de website of een portfolio werd er gezegd dat die niet bestond. Uhm… Wat!? Je kunt je wel voorstellen dat ik zonder website niets bij zo’n ondernemer koop en met mij veel andere potentiële klanten niet. Maak daarom vandaag nog een website voor je bedrijf, tijd voor tips!

Maak een website

Het is de meest simpele tip die ik je kan geven, maar creëer alsjeblieft een website! Heb je daar geen tijd voor? Geen probleem, er zijn genoeg andere ondernemers die het graag voor je doen. Wist je dat je zelf een website in elkaar kan zetten voor minder dan €100? Ik heb er zelf zeker vijf gemaakt in mijn eentje en ik krijg er altijd fijne complimenten over. Veel mensen denken zelfs dat ik een dure professional heb ingehuurd.

Echter heb ik al mijn websites binnen drie dagen gemaakt en online gezet. Om dat snel te doen kun je bijvoorbeeld gebruik maken van de website Themeforest.net. Daar kun je diverse templates kopen voor je website, die je gemakkelijk aanpast naar je eigen branding en smaak. Hostingbedrijven zijn er ook genoeg en tegenwoordig zijn de medewerkers lief genoeg om je te helpen met het opzetten van je website. Je hebt geen smoesjes meer over, zet die website vandaag nog online!

Website als online kantoor

Het is een feit dat potentiële klanten de meeste bedrijven vinden via Google. Immers is het de grootste zoekmachine ter wereld en gebruikt bijna iedereen deze tool. Door een website kan ook jouw bedrijf beter gevonden worden door klanten via Google. Ik neem aan dat je daar geen nee tegen zegt. Tevens is je website als het ware een online kantoor. Het is vaak de eerste omgeving onder je eigen beheer die klanten zien. De eerste indruk telt, dus je online kantoor moet er goed uit zien en prima te bereiken zijn.

Op je online kantoor ofwel je mooie website, plaats je informatie over jezelf en je services. Hierdoor kan een potentiële klant makkelijk en snel kennis met je maken. Tevens ziet de klant meteen wat je te bieden hebt en kunnen ze snel contact met je opnemen. Door je website voor je bedrijf kun je dus al slapend klanten werven. Immers kan iemand 24/7 je website bezoeken en contact met je opnemen. Maak daarom goed gebruik van je website als online kantoor en acquisitie tool.

website voor je bedrijf

Email marketing

Je kunt je website dus ook prima als marketing tool inzetten, graag zelfs! Email marketing wordt tegenwoordig steeds belangrijker. Via je eigen website kun je heel snel en redelijk makkelijk starten met email marketing. Je website staat namelijk onder je eigen beheer, niemand kan ineens een algoritme veranderen zoals op Instagram of Facebook. Met andere woorden, jouw website is een constante factor waar je altijd van op aan kunt. Door mailadressen te verzamelen via je de website kun je zelfs acquireren en nieuws verspreiden wanneer jij het wilt.

Op social media ben je als het ware aan de goden overgeleverd. Je weet nooit zeker wie je posts zal zien en of ze wel worden gezien. Middels je website en email marketing kun je mailadressen van potentiële klanten verzamelen. Die stuur je vervolgens op bepaalde tijden handige informatie, tips, tricks en aanbiedingen toe. Hierdoor bouw je makkelijker een grote groep klanten op, die je te allen tijde een goed aanbod kan doen voor meer sales. Dat doe je middels email marketing super snel door het verzenden van een email.

Portfolio en referenties

Uiteraard kun je zelf heel hard roepen dat je goed bent. Maar dat kan iedereen en is het wel waar dat jij zo goed bent? Je website kun je inzetten om te bewijzen dat je inderdaad goed bent in wat je doet. Op je website kun je namelijk je portfolio en referenties plaatsen. Naar mijn ervaring krijg je ook daar meer klanten door. Immers betalen klanten graag voor een service die echt werkt, maar dat moet je dan wel eerst bewijzen.

Gebruik je website daarom in je voordeel en plaats er een portfolio en referenties op. Zorg ervoor dat mensen die twee dingen snel kunnen vinden. Plaats bijvoorbeeld een case op je homepage met een referentie erbij. Zo kunnen potentiële klanten meteen een goed beeld krijgen van de resultaten. Tevens zorg je zo voor een positieve associatie met je bedrijf. Immers heeft iemand anders er al een goede referentie over geschreven en dat nodigt uit tot kopen.

Ik hoor graag of je iets hebt gehad aan deze tips. Maak hoe dan ook een website voor je bedrijf, ik weet namelijk zeker dat het je zal helpen bij acquisitie en meer sales.

Kaya-Quintana

P.S. Volg mijn business blog ook via Bloglovin of Instagram voor meer tips.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Your Bag
Shop cart Your Bag is Empty